dinsdag 29/1 - Reisverslag uit Pahiatua, Nieuw Zeeland van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu dinsdag 29/1 - Reisverslag uit Pahiatua, Nieuw Zeeland van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu

dinsdag 29/1

Blijf op de hoogte en volg harry en carina

31 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Pahiatua

Nadat wij in Taupo zijn blijven slapen was het nu tijd op cave's hier te gaan bekijken, wat dus betekent een paar wandelschoenen aan en een trui mee want onder de grond kan het verrekte koud zijn. We werden s'morgens opgehaald bij de camping dus dat was wel luxe, om 10 uur naar de eerste cave (grot) de Ruakuri cave. De enigste grot in NZ die ook met een rolstoel te bezichtgen is, zo'n 40 mtr onder grond zijn allerlei stalen tieten oh nee stalignieten te zien en allerlei andere druipstenen. Na een kleine anderhalf uur waren we weer terug op de camping om daarna met eigen vervoer naar de volgende te gaan. Dit was de Aranui cave en eigenlijk de minste van de 3 die we vandaag zouden bezoeken maar wel met de hoogste kamer, zo'n 30 mtr hoog. Het mooiste was bewaard voor het laatst de Glowworm caves, de naam zegt het al gloeiwormen die op 60 mtr diep in het donker leven en door op te gloeien dus licht te geven vliegjes en insekten aan hun web komen te zitten opeten. Dit valt niet te beschrijven wat je dan ziet er zitten ermiljoenen maar je mag daar geen foto's maken want door het licht sterven ze, dus mensen ga er heen het is de moeite waard en het is maar 30 uur reizen. Over reizen gesproken we zijn in de laatste week aanbeland en geloof mij 4 weken is nog zeker 40 weken tekort. Vanacht blijven we nog een nachtje hier op de camping om daarna weer verder naar boven te reizenen toch een paar dagen aan het strand te liggen, grt van hier.

• 31 Januari 2013 - 08:19

Dick:

Moggels!!
    Klinkt allemaal prima daar. Alleen over die 40 weken? Mijn telling hier loopt anders haha

• 31 Januari 2013 - 11:27

Marcel Roest:

doe rustig aan het is toch kolere weer hier. grt Marcel

• 31 Januari 2013 - 14:18

Nettie:

JE KAN WEL ZIEN WIE DIT GESCHREVEN HEEFT,GR XX

• 31 Januari 2013 - 23:02

Gerard En Joke:

Nou Carina en Harry dat zijn wel indrukwekkende grotten ,alles bij elkaar een prachtige reis.
    Nog veel plezier met vervolg.
    Yolo
    Gerard

• 01 Februari 2013 - 10:54

Marcella:

Hoi hoi lieverds

Wat een belevenis allemaal. Word straks wel afkicken als je thuis bent.
    Geniet ervan en een goede terug reis. Gaat het goed met je moeder ze geniet zeker.
    Veel liefs vanuit Lisse

• 02 Februari 2013 - 09:39

Jolien:

Missen jullie t vliegtuig niet.?
    Nog maar 2 nachtjes slapen!