nieuwjaar - Reisverslag uit Melbourne, Australië van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu nieuwjaar - Reisverslag uit Melbourne, Australië van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu

nieuwjaar

Blijf op de hoogte en volg harry en carina

04 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Om te beginnen gelukkig nieuwjaar allemaal, wij hebben nieuwjaar gevierd in de kroeg op de camping met jaren 60 muziek en hoe kan het ook anders een Nederlander die hier al 40 jaar woont al met al heel anders maar toch gezellig. Iets later dan normaal zijn we vertrokken om 9 uur richting Halls Gap een rit van ongeveer 370 km over verschillende soorten wegen wat zo'n5 en half uur zou duren was de planning. Wel verschillende soorten wegen waren het beginnend met asfalt daarna gravel die daarna weer overging in dirtroad en toen blijkbaar ook de dirt op was nog een kleine 23 km door mul zand waarbij een snelheid van 20 km al aan de hoge kant was, maar we hebben het gered en de auto is perfect. Nu snappen we ook het woord dessert want er groeide niet veel maar dat kwam ook door de bushfire van 1 jaar geleden. Geslapen op een camping in Natimuk lake waar we dus de enige waren.
2 januari.
Voor de derde keer op rij vieren we dit jaar weer niet de verjaardag van Lonneke (eerst wij in NZ, toen Lon in ZA en nu wij weer hier) vanaf volgend jaar vieren we het wel weer een keer, afgesproken Lon.
6.15 uur wakker, wassen ontbijten en om half 8 op weg naar het Grampians national park waar we een Mountain hike gingen doen ( bergwandeling ). De temperatuur was goed 25 graden brood en water mee en beginnen maar, van 200 meter hoogte in het dal naar 1137 meter hoogte aan de top dat betekende dus 3.8 km klimmen variërend van vals plat traptreden tot keien klimmen. Genoten van het prachtige uitzicht boven en toen weer dalen langs de andere kant waarbij je door een canyon moest en de laatste 3 km langs een beek terug bij elkaar 10 km. Op zich is 10 km geen probleem maar in de bergen is dat toch anders zeker wanneer de temp stijgt tot zelf boven de 40 graden ( brood en 2 liter water p.p. waren op ). Daarna doorgereden naar Warnabool en verdraaid onderweg ook nog levende kangaroos gezien.
3 januari
Bij het ontwaken vanmorgen een toch iets ander gevoel in de benen dan normaal ( zal de wijn wel geweest zijn ) vandaag beginnen we aan de Great Ocean Road tour aangelegd door veteranen uit de eerste wereld oorlog vanwege de werkloosheid, 250 km lang en ik denk geen 400 meter recht stuk erin dus dat wordt veel sturen, remmen en gasgeven want het gaat ook nog op en neer. We gaan dit niet in 1 dag redden dus gaan overnachten als we wat tegenkomen dit werd dus Wye River. Heerlijk weer gehad onderweg tot we over een stuk dirtroad moesten en toen brak de hemel open, de bordjes met hi risk fire alert konden meteen weggehaald worden. De hele avond en deel van de nacht heeft het geregend.
4 januari
Vanochtend was het weer redelijk weer qua temp maar nog geen zon dus douchen ontbijten en op weg voor het tweede deel van de tour1 die eindigt bij Geelong net onder Melbourne, in de loop van de dag kwam de zon er ook nog bij en zo staan we nu op een camping net buiten het centrum van Melbourne waar we 2 nachten blijven omdat we morgen een dagje rust nemen en met de tram naar het centrum gaan om daar alles te bekijken.
Dit was het weer ff, see you next time.

• 04 Januari 2015 - 13:25

Kasia:

hi reizigers,
    Leuk verhal Harry, zo te zien hebben jullie spannende vakantie . Ik blijf jullie verhalen volgen, groetjes vanuit NL

• 04 Januari 2015 - 13:43

Yvonne:

Ben jaloers.

Hallo luitjes,
    Indrukwekkend allemaal , ik lees in Nederland het eea over (bos)branden.Komen jullie daar ook nog in de buurt?

• 04 Januari 2015 - 15:09

Marcel:

Gelukkig nieuwjaar Grt Marcel

• 04 Januari 2015 - 17:23

Nettie:

wat een geluk dat het regent,dan is het niet zo heet en geen branden meer,
    wat leuk dat er toch nog een levende kangaroe bestaat op jullie tocht,
    wat zijn jullie vroeg wakker?dikke xxxx van on beide

• 04 Januari 2015 - 19:16

John Hameteman:

Indrukwekkend verhaal. Jullie ook de beste wensen en nog een hele fijne vakantie

• 04 Januari 2015 - 20:38

Watermannetjes:

Hoi lieverds

Beste wensen voor 2015 en veel goede gezondheid.
    Wat een belevenis allemaal. Leuk om te lezen.
    Veel plezier geniet ervan, maar dat zullen jullie wel doen.
    Veel lief van ons