dagje Wellington - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu dagje Wellington - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu

dagje Wellington

Door: harry en carina

Blijf op de hoogte en volg harry en carina

27 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Vanmorgen om 08.52uur op de bus gestapt, onder aan de weg vd camping, en met 15 min. Uit gestapt bij het busstation, hier om hoog gelopen waar verschillende belangrijke gebouwen stonden oa een heel oud kerkje de old st. Paul een kerk die alleen maar uit houtenbalken bestond erg mooi van binnen.Door via een winkelstraat naar het treintje dat je in 10 min. Boven op de berg brengt , je een mooi overzicht hebt vd stad het was trouwens weer een prachtige dag zonder wolken 26 gr. Daar vandaan door de botanische tuin naar beneden gelopen 30min. Kwamen we weer bij het busstation uit dus weer door de winkelstraat naar de haven .In de haven genoten van alles water plaats vond, mensen die gaan kanoen, met de helicopter een rondje vliegen,de pijlstaartrog en andere vissen die je ziet zwemmen , er was een optreden voor kinderen op een veld ,een bruisende stad waar iedereen genoot vh weer en de gezelligheid. Ook een zeer veilige stad.Om een uur of een het museum Te papa in gegaan wat trouwens hier gratis is en daar 3 uur genoten van alles vd geschiedenis v NZ maar ook een na gemaakt oerwoud, heel veel gericht op de kinderen ook, een heel mooie ervaring.De ergste warmte ontweken , de stad weer in een aantal gebouwen op gezocht en weer terug naar de winkels waar ook een old bank gebouw moest staan waar een klok in hing die op het hele uur open zou gaan, maar 4 uur was hetnet geweest dus maar weer even inberoemde winkel hier Kirkcaldie &Stains gelopen een soort V&D.kan niets gr. Kopen past niet in de koffer jammer he ze hebben hier in de wat grotere plaatsen leuke winkels met leuke interieur spulletjes.Wat gedronken op een terrasje en even voor 5 weer voor de klok gestaan in de old bank helaas hij ging niet open .. je zou dan je stukje geschiedenis v Wellington te zien krijgen.Terug naar de haven en gekeken waar we zouden eten maar alle terrassen zaten vol en er waren ook een aantal feestjes in sommige gelegeheden tenslotte was er nog een tafeltje in de zon bij een Italiaan dus daar maar een pitza besteld, ik met zalm en spinazie en harry met peronni, smaakte voortreffelijk, wijntje erbij wat wil een mens nog meerLekker daar gezeten en daarna rustig door de straatjes terug waar de bus vertrok terug naar de camping. Wel genoten vandaag vd stad, allerlei verschillende mensen, een hoop vrijgezellige groepen van meiden en 1 jongens groep in prachtige outfits.De prachtige oude gebouwen en de natuur boven en in zo n stad echt de moeite waard.S avonds thuis de voetjes gewassen en ik heb eerst harry zijn blaar door geprikt en daarna zijn pootjes gemasseerd daarna de mijne en optijd in het bovenruim, morgen weer naar het noord-westen terug.

• 27 Januari 2013 - 11:42

Nettie:

hoi carina, kan zien dat jij nu aan de beurt was om te schrijven,het was wel genieten in wellington .
    wat een blaren zeg. maar dat is ook weer opgelost.wellington is wel toeristies als ik het goed begrijp maar ook heel erg leuk, jullie hoeven niet elke keer te laten weten hoe warm het is bij jullie dat t lijkt op leedvermaak
    gr.Nxxx

• 27 Januari 2013 - 12:04

Gerrie :

Hey globbetrotters,
    Wat een belevenissen.... en zo afwisselend!! Natuur, cultuur en gezellig de stad in.
    We genieten van jullie verhalen. Julleinog heel veel plezier...... de tijd gaat door en ikbegrijp dat jullie weer richting noorden gaan.

Doei, doe de groeten aan het volkje daar en aan onze familieleden, mede namens Koos!!