Brisbane - Reisverslag uit Melbourne, Australië van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Melbourne, Australië van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg harry en carina

21 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Na 2 dagen en 3 nachten van de gastvrijheid van Bill en Mia genoten te hebben wat dus heerlijk is om weer eens in een gewoon bed te slapen, zijn we op de tweede dag Brisbane in getrokken voor een stad wandeling. Met de bus gegaan want parkeren is schreeuwend duur in de stad en voor 10 dollar zit je in 25 min hartje Brisbane, voor een wandeling in de stad was het die dag te warm dus zijn we naar South Banks gegaan waar ze midden in de stad een park hebben aangelegd inclusief zwembad met jawel een strand.
s'avonds lekker gegeten met Bill, Mia, Kathy, Micheal en Kelly.
Ook nog ff bij het bedrijf van Mia wezen kijken (een bordeel) waar ze dan ookmzelf werkzaam is maar dan wel als directeur en niet op de werkvloer ha ha.
Vrijdag 16 January
Na het afscheid genomen te hebben van Bill en Mia zijn we vertrokken richting Ipswich, toen Dunas dwars door het D'Aguiar national park wat weer op en neer gaat door de bergen. In Calundra anderhalf uur aan het strand gezeten en gezwommen en geeindigd I Yandina bij een camping.
Zaterdag 17 January
Vandaag langs de kust gereden naar Noosa heads, ondeweg veel gestopt en ook gezwommen in de zee het water is plus minus 28 graden dus veel moeite met doorkomen heb je niet, via een ferry naar het eiland en daar geslapen al met al een lekker rustig dagje.
Zondag 18 January
Met de ferry terug naar het vaste land daarna via een toeristische route dooronszelf bepaald richting Tin Can bay, wat begon met een gravelroad eidigde in een bospad dat maar nauwelijks breed genoeg was voor de camper. Nu heeft de camper geen moeite met het wegdek waar we op rijden( gravel rotsen en nu dus ook modder) maar het wordt dus wel lastig wanneer de hoogte niet toereikend is vanwege een omgevallen boom, dit betekende maar 1 ding terugkeren dus. Iets lastiger was dat we niet konden keren het was nl niet zo breed dus eerst maar achteruit tot we eindelijk een plek hadden waar we met veel keren en draaien omgedraaid waren.
Na dit alles ook meteen maar het laatste ondergrond gereden wat we nog niet gedaan hadden, beetje lucht uit de banden en gaan over het strand, geslapen bij Rainbow beach.
Maandag 19 January
Het is zolang als we hier zijn elke dag zonnig en warm tot zeer heet ( 42 graden max) het heeft hier ook al in geen 4 mnd geregend en dat is aan het landschap te zien maar daar komt dus nu verandering in zoals we vandaag zullen gaan merken, de reis van vandaag zou gaan naar Elliot heads via het plaatsje Maryborough.
Het begin gaat goed maar de lucht werd al donkerder en toe begon het van regen naar slagregens en windstoten, maar dat was pas een begin. Nog nooit in me leven zoveel regen en bliksem gezien zeker niet zo dichtbij, dit duurde een klein uur en toen was het weer ff droog.
In Maryborough een wandeling gemaakt en wat souveniers gekocht daqrna door naar Riverheads waar je overkan met de ferry naar Frasier island maar dat werd ons afgeraden met onze camper, onderweg naarBundaberg nog een paar keer donderbuien gehad. Er is zoveel regen gevallen ze hebben weer genoeg voor 4 mnd.
Dinsdag 20 January
We zijn nu een beetje aan het aftellen want zaterdag vliegen we weer terug, en dus plannen we een beetje de terugreis naar Brisbane.
Vanuit Elliot waar we sliepen en ook de hele nacht regen hadden gekeken wat de beste route was langs de kust of toch maar binnendoor, het bleek al gauw dat langs de kust de meeste regen zou vallen en daar zitten we niet op te wachten dus toch maar binnendoor.
Geslapen in het plaatsje 1770 ( geen idee waarom het zo heet)
Woensdag 21 January
Vandaag zouden we het rustig aan doen omdat we tijd genoeg hebben, in Moore park boodschappen gedaan en koffie gedronken met appelflap (de kilo's vliegen er aan)op zoek naar een camping wat dus nog niet meevalt in dit gebied dus na een kleine 400 km staan we nu boven op een berg met 5 andere in Murgan Barambah fantastische camping schoon en doodstil.
Tot de volgende keer

• 21 Januari 2015 - 23:05

Joke:

Leuk verslag weer en heerlijk om zo jullie reis een beetje te volgen. Nu aan het aftellen. Geniet nog even daar en een hele goede terugvlucht.

• 22 Januari 2015 - 19:21

Gerrie:

Hey globetrotters

Wat een ervaring moet dat zijn geweest .....van zeer warm weer naar donderdbuien, regen en bliksem ......Jullie hebben er vast foto's van gemaakt... ben benieuwd.
    genit nog van jullie laatste dagen....
    Dan zit het er ineens zomaar weer op.
    Goede vlucht en tot gauw. Dik vest of jas aan... hier vriest het voor het eerst eindelijk een beetje ......
    Liefs hoor van ons beiden