Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van harry en carina maarsen - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg harry en carina

14 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Good morning Holland
Vandaag gaan we een dagje Sydney doen vanaf de camping een kilometer lopen naar het treinstation en voor 10 dollar pp zit je binnen een uur in hartje Sydney heel makelijk en voor dat geld kan je in de stad maar 3 uur parkeren dus nog goedkoop ook. Beetje rondgelopen in het centrum en toen op weg naar de sky tower we zijn er toch nu. Gelukkig niet heiig dus een mooi overzicht over de stad, lekker weer een graad of 28 dus prima weer. Eenmaal weer terug van 320 hoogte zijn we met de gratis circle tram gereden naar de docks om het Opera house te aanschouwen. Een lekker corona biertje gedronken op net terras en lopend terug gegaan naar Harbour Bridge waarbij je dus over de boog kunt lopen. Dat hebben we niet gedaan maar vanaf het midden van de brug toch een imposant gezicht over de riviergehad, terug door the Rocks gelopen dat is het oudste deel van de stad en terug met de trein naar de camping waar het dus regende.

Zaterdag 10 January
Eerst naar de Appolo verhuur gereden om een gasfles te wisselen en daarna doorgereden naar het befaamde Bondi Beach normaal gesproken stervens druk maar ja het regende en dus was het niet zo druk als normaal en er stonden ook niet van die hoge golven. Volgende stop was Castle Hill om een koala park te bezoeken want we zien onderweg wel allemaal borden van overstekende koala's maar hebben er nog niet 1 gezien zelfs geen platte langs de weg. Komt denk ik omdat het hier vakanrie tijd is en de koala's dus ook met vakantie zijn. Maar bij het park aangekomen zijn we overtuigd ze bestaan dus echt zijn net van die kleine knuffelberen met scherpe klauwen, vandaar uit op zoek naar een slaapplaats en dat werd dus Broke midden in de natuur zonder stroom of water en een natuur toilet wat dus betekent een zitting met een groot gat eronder. De dag begon en eindigde met regen wat wel nodig is hier na 4 mnd zonder regen.

Zondag 11 January
Vandaag de hele dag weer regen maar wel 28 graden dus je wordt of nat van de regen of van het zweet is om het even, van Broke naar Singelton gereden om de watervallen te bezoeken. Bij Port Marquarie de wilde zee bekeken ( in de regen ) maar hier wel veel surfers op mega golven op weg naar Southwest Rocks. Weer gestaan op een natuur camping beschreven alshier boven, wordt na deze dag toch wel weer tijd voor een gewone camping met douche en etc want de kwaliteit van de lucht om ons heel in de camper begint toch wel kwalijke vormen aan te nemen.

Maandag 12 January
Na een goede nachtrust of was het min of meer een soort coma van de lucht verder gereden naar Brisbane waar we over 2 dagen willen aan komen om op bezoek te gaan bij Bill en Mia. Onderweg de Smokey Lighthouse bekeken wat toch wel een aardige kuitenbijter was om boven te komen, daarna in het plaatsje Kempsey boodschappen gedaan bij jawel de Aldi die hier ook in opmars is tegen de 2 gerenommeerde supermarkt ketens.
In Wardell een camping gevonden met gelukkig douche en wasmachines zodat wijzelf alsook de camper weer eens schoon en fris konden gaan ruiken, s'middags nog ff naar het dorp gewandeld en een corona voor Carina en een halve liter voor mij ( het blijft een doorstig land).
S'avonds en s'nachts weer de hele tijd regen moet niet gekker worden.

Dinsdag

• 14 Januari 2015 - 11:31

Yvonne:

Regen of geen regen het blijft een bijzonder land toch??

• 14 Januari 2015 - 22:21

Gerrie:

Vlieg je helemaal naar Australie en heb je regen :-) ........ Spoelt wel de stof van je lijf.
    Mooie verhalen, leuke ervaringen. Geniet van al het moois.
    Groeten aan Bill and Mia.
    Toch nog een mooi zonnetje, dat wens ik jullie.

Gerrie en Koos